torsdag 19 mars 2009

Påven är, precis som jag redan visste, ett pucko

Eller det är klart att han har rätt...det som hjälper bäst mot spridningen av aids/ hiv är naturligtvis att inte ha sex alls....men nu är det ju så att världen inte riktigt ser ut så..och eftersom folk ändå har sex så kan de ju lika gärna använda kondom. Och när det gäller den nioåriga flickan som blev våldtagen av sin styvpappa och sen gravid och som fördömdes när hon fick göra abort!! Jag blir sååååååå arg på den jävla puckopåven som går och fördömer hennes mamma och läkaren som gjorde aborten!!! Vad har han för rätt att sätta sig till doms över en sådan person? I flickans hemland är abort bara tillåtet om flickan/kvinnan blivit våldtagen eller om det är fara för hennes liv. I det här fallet stämde både och! Påven sa att allt liv var värt att räddas, men då ljuger han alltså eftersom flickans liv uppenbarligen inte var värt att räddas! Oooo jag blir så arg!!!!! 

Oj det här blev ett argt inlägg...nu till lite mer positiva saker

Min man fyller år idag! Men vi firar honom på lördag med släkten och sen så kommer mina föräldrar hit på fredag! Det är så roligt när de kommer hit och hälsar på, jag känner mig så vuxen då som tar emot dem i mitt eget hem! Så nu blev jag lite gladare. Jag får extra vuxenpoäng idag för jag ska sätta en deg som jag ska baka ut i morgon! Det är första gången i mitt liv som jag bakar bröd själv, men det ska nog gå bra för det var ett enkelt recept som jag fick av min kompis. 

Förresten...jag har ju gått och hostat i evigheters evigheter igen och så fick jag en tid på vårdcentralen och de tog läskiga halsprover och läkaren lyssnade på mina lungor men de hittade inget annat än virus så jag gick hem och hoppades på att det skulle bli bättre, men så ringde läkaren idag och sa att halsprovet visade att jag har streptokocker så det blir en penicillinkur...igen might I add. Men det är bra för då kan jag i alla fall bli frisk någon gång. 

Nu ska jag plocka undan lite, ha en bra dag alla!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar