torsdag 5 mars 2009

Dagens rapport

Idag var vi hos läkaren och fick provresultaten. Det var inget genetiskt fel på fostret eller på min moderkaka i alla fall och det känns väldigt skönt att veta kan jag ju säga. Då vågar vi ju prova igen. (sen kommer vi ju naturligtvis inte att säga något på så lång tid som möjligt när vi lyckas bli gravida igen) Vi fick också veta att det var en pojke jag hade i magen. Så det där med att man mår mer illa med tjejer är ju uppenbarligen en myt med tanke på hur illa jag mådde. Det som var fel på honom var att blodcirkulationen och lymfsystemet inte fungerade, men det fanns inga tecken på att det var Downs syndrom eller något sådant. Vilket är positivt. Det var med andra ord ren jäkla otur. 

Sen var jag och lånade böcker till receptionistutbildningen som jag ska börja läsa den 23 mars. Det är ju bara en termin men det kan vara intressant att läsa ändå. Sedan hoppas jag ju naturligtvis på att snart snart få ett biblioteksjobb, för det är ju det jag verkligen drömmer om att få göra. Jag läste ett citat av någon på biblioteket idag "Jag har alltid föreställt mig paradiset som något slags bibliotek" och det håller jag faktiskt med om.... =0)

Jag har jobbat idag och började 7.15 så jag är alldeles slut nu. Det har varit en lång och spännande dag. Jag spände mig ganska mycket inför läkarbesöket så när vi var klara där så slappnade jag av väldigt mycket. 

I morgon ska jag tyvärr inte jobba. Jag hoppas på att min sambo är ledig i morgon också, åtminstone halvdag. Så att jag hinner umgås med honom lite också. Just nu är han på konsert i GBG, på Reel Big Fish och de skulle visst inte sluta förrän typ tio...så jag misstänker att han kommer att komma hem vid halv tolv- tolv sisådär. Frågan är väl om han orkar jobba alls imorgon...? Han kan ta en helt ledig dag om han vill. 

Jag har den senaste veckan sökt tre biblioteksjobb så alla som läser får hålla en tumme för mig att jag kanske får nåt av dem. (Det funkade att be folk hålla en tumme när jag skulle till läkaren så det kanske funkar nu med =0) )

Nej nu ska jag faktiskt gå och lägga mig lite tidigt och läsa en massa innan jag slocknar (Inte för att jag kommer kunna somna innan min man kommer hem men men...)

Godnattkramar



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar