fredag 13 februari 2009

Helgen

ÅÅ det ska bli så mysigt, idag har vi bokat bord på Grekiska Tavernan och min man ska bjuda på middag som alla-hjärtans-dag present! Vi får väl se vad jag ordnar till honom...
Imorgon ska vi gå på stan och handla kläder till dopet. Jag köpte en klänning igår men jag behöver en kofta och ett par strumpbyxor också för klänningen är svart så det blir lite dystert om jag inte skaffar en färgglad kofta eller bolero till. 

Annars ska jag jobba idag också faktiskt! Men bara 3 timmar lite drygt. Det är sååå segt att det inte finns några tider, men jag funderar på att plugga lite så att jag får in lite mer pengar och dessutom får en utbildning att göra något annat. Då kanske jag kan jobba extra när det är ont om tider. Jag funderar på att utbilda mig till hotellreceptionist. Det verkar vara ganska roligt, om inte annat är det ett jobb jag kanske kan tänka mig att jobba med tills jag hittar ett biblioteksjobb. För det finns inte. 

Det är otroligt tråkigt att jag har en magisterexamen på en utbildning som inte ger något jobb. Senast jag kollade fanns det kanske 23 biblioteksjobb i hela Sverige och vi kan ju inte bara flytta. Min man har ju fast jobb och han har ju hela sin släkt, och alla sina vänner här så det är ju inte så lätt att bara flytta. Eller det är ju inte så roligt åtminstone, och det förstår jag att han inte tycker. 

Ja ja nu ska jag gå och duscha och göra mig i ordning för i kväll eftersom jag jobbar till 16.45 och så ska vi äta 17.30.

Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar