onsdag 18 februari 2009

Arbetsförmedlingen

har jag varit på idag! Efter lite panik...vaknade halv tio och går upp i godan ro och så när jag kommer ut i köket kommer jag på att jag har ett möte på arbetsförmedlingen med min handläggare kl 10! Panik!! Men jag kastar på mig kläderna och skyndar mig iväg och till min stora häpnad så hinner jag faktiskt. 

Anledningen till att jag är anmäld där som arbetssökande är för att jag har fått så lite timmar på Eniro och då tänkte jag att man kanske kan stämpla upp till heltid eller nåt...har ju aldrig behövt stämpla förut så jag vet inte, men någonting behöver jag i alla fall göra för så här kan vi inte fortsätta. 

Eftersom jag är utbildad bibliotekarie så blev jag uppmanad att söka de jobb som fanns eftersom det finns så otroligt få jobb i Sverige. Finns kanske 7 jobb i hela Sverige. Det är så tråkigt att sitta där med en gedigen utbildning och tom en magisterexamen och så finns det inga jobb överhuvudtaget. Men bibliotekarier lär väl inte vara den enda yrkesgruppen som det är så för. 

Ikväll ska vi äta en thailändsk fiskgryta! Hoppas det blir gott men det brukar det bli när Erik gör mat (Hoppas det inte är för starkt bara =0) )


Kramar


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar