söndag 22 februari 2009

Bakfyllelördag!

Puh orkade inte skriva nåt igår! Jösses vad jag blev bakfull...inte så smart att inte dricka något vatten och sedan dessutom inte äta nåt på kvällen heller. Klassiskt misstag; jag sprang runt och sa till alla att dricka vatten men missade att göra det själv! 

Igår gjorde vi inget vettigt på hela dagen. Vi gick iväg och köpte pizza, chips, läsk och dip...det var ungefär det vi orkade med. Dessutom gick inte folk hem förrän vid typ halv 4 så det blev ju sent dessutom. Inget ont i det, vi hade jättekul hela kvällen, men det känns ju dagen efter. Nej nu ska vi inte dricka något på länge. Det var för övrigt länge sedan jag drack av uppenbara skäl. 

Sedan har jag följt abortdebatten som råder just nu. Egentligen är det ju fel att göra abort pga kön, men samtidigt har jag exempelvis hört om en familj som hade en genetisk sjukdom som bara drabbade pojkar och den genetiska sjukdomen skulle göra så att pojkarna dog innan de fyllt fem. I det fallet är det kanske bättre att kunna göra abort pga kön. Och sen är det problemet med att om man skulle förbjuda könsaborter helt kan man kanske ange ett annat skäl till aborten. Jag kan tänka mig att ta reda på könet på nästa barn eftersom jag kan tänka mig att det kanske blir lättare om vi förlorar det också....eller så blir det svårare. Jag vet inte. Men hursomhelst så finns det inte i min värld att jag gör abort pga kön. Vi kommer att älska vad vi får...tro mig! 


Kramar




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar