söndag 15 februari 2009

Dagen

har varit trevlig, trots att det är söndag. Vi bjöd Eriks lillasyster på mat, Erik gjorde ugnsbakad fisk, potatis, paprika och morötter med en otroligt enkel och otroligt god sås till med matlagningsyoghurt med vitlök, salt och peppar till. 

Sen tittade vi på Jamie Olivers matrevolution och då var det en av tjejerna som var med som fick göra ultraljud för han ville visa hur onyttig mat påverkade kroppen egentligen. Och så fick hon samtidigt veta att hon var gravid....hon blev inte så glad, antagligen för att hon levde så onyttigt. Men hursomhelst så började hon gråta när hon kom ut och direkt fick jag en flashback från när jag och Erik kom ut från ultraljudet.....så jag började gråta också. Men det tar kortare tid att faktiskt återhämta sig nu, om man jämför med hur lång tid det tog i början. Men det kan jag ju säga att Erik hela tiden har varit ett otroligt stöd och det är så otroligt viktigt. Jag hade aldrig klarat det så bra som jag ändå gjort utan min man.

Annars har vi inte gjort så mycket idag. Vi städade på förmiddagen och irriterande nog så gick dammsugaren sönder vid det löstagbara munstycket! Vi får skaffa en ny slang om det nu går. Annars får vi väl köpa en ny. 

Förresten fick vi påhälsning från Thailand också! Vi tänkte spela ett spel vi fick av Eriks bror förra våren och när vi tog fram det såg vi att det var sågspån på det och när vi tittar närmre ser vi att det är någon sorts små insekter som har ätit hål på det inifrån! Det är ett träspel med klossar som man ska bygga upp och sedan ska man dra ut klossarna en och en och bygga upp det. Hur som helst så är spelet köpt i Thailand...vi tittade i skåpet där det legat men vi kunde inte se några andra små kryp som tur var. 

Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar