måndag 30 november 2009

Ny dag, ny vecka!

Mindre regn kanske? Dålig start i sådana fall....men men man får försöka vara positiv! Det är åtminstone advent nu och fullt av adventsljusstakar i fönstren och julskyltning på stan. De har tänt ljusen över Allégatan och det är så vackert sedan de bytte ut de få slitna lampor som satt i träden och bytte till ljusgardiner som hänger tvärs över gatan istället.

Annars är det fyra veckor kvar på jobbet och sedan är jag arbetslös. Tråkigt och samtidigt lite....spännande? Trots allt så ville jag ju inte bli kvar på Eniro för alltid och nu har jag fått nya möjligheter helt enkelt.

Undrar om jag ska försöka julbaka något här framöver? Jag är ju inte så duktig på att baka, eller jag brukar inte baka helt enkelt. Men vi ska väl i och för sig baka pepparkakor i Brämhult och det är supermysigt så jag nöjer mig nog med det.

Julen firar vi hos mina föräldrar i år. Vi skulle ha åkt förra julen men ja...vi var liksom upptagna med annat då, eller åtminstone jag. Och med upptagna menar jag inlagd på sjukhus med dropp....

Men men denna julen blir ju bättre förhoppningsvis.

Nej nu ska jag snart jobba!

Kramar på er i novembermörkret!

1 kommentar:

  1. Annars kan du komma hit så kan vi baka tillsammans! Tänkte iaf baka lussekatter och pepparkakor, ska fundera på om det blir något mer än det oxå.

    SvaraRadera