söndag 13 december 2009

Julgran!

Hi hi vi klädde vår lilla gran igår! Mysigt! Sedan satt vi och titta på den när den lyste i mörkret! MYYsigt. Jag håller på med julkorten som snart är klara. De ska bara skrivas på och sedan ska det köpas frimärken och stoppas i påse och skickas iväg! Shit de ska skickas senast på onsdag. Idag tänkte jag dessutom försöka hinna med att sätta upp julgardiner. Dvs stryka dem först och sedan sätta upp dem! Skulle tittat på Lucia på tv imorse men glömde det totalt så nu har jag satt klockan på larm kl 18 för då sänds det igen. Synd att jag glömde det imorse. Det är inte lika speciellt på kvällen tyckte jag. I fredags så såg vi förresten ett riktigt lucia- tåg. Det var barn från Sjöbo- skolan som lussade på badhuset, och vi var och tränade då så vi gick ut i badhuset och tittade en liten stund. Annars så ligger mormor inlagd på sjukhuset för hon hade så ont i ryggen. Antagligen så är det en kotkompression som hon fått för hon bara går med en krycka istället för två!! Dumt men säkert lätt hänt. Hoppas hon blir bättre snart och får komma hem till jul. Nu ska jag ringa henne och höra hur det är med henne och passa på att gratta henne på namnsdagen (och min) som var den 9 dec. 

Så nu måste jag sätta igång igen om jag ska hinna göra klart korten, sätta upp gardiner, ringa mormor och handla mat! 

Stressigt men mysigt. 

Kramar


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar