tisdag 22 december 2009

Jul snart ju!

Tihi och det verkar bli en vit sådan. Åtminstone i Katrineholm dit vi ska i morgon. Hoppas bara att det inte blir snökaos på vägen så att tågen är inställda. Eller en massa försenade. Funkar liksom inte med förseningar om man ska byta tåg två gånger. Eller...om sista tåget är försenat så gör väl inte det så mycket. Men första, eller andra däremot. Tycker inte om att behöva springa med en massa packning i snö och is och inte riktigt vet vart man ska och dessutom ha bråttom....usch nej om det tycker jag inte. 

Men det ska säkert gå bra. Idag blir det julegröt (blä) och skinkmacka på jobbet (mmm) och så skulle visst tomten komma om vi varit snälla =0) Och det har vi ju så klart.

Kan knappt fatta att jag har fyra dagar kvar att jobba, idag medräknat! Känns konstigt och på ett sätt lite skönt, för nu på sistone har jag jobbat så mycket. Ser fram emot att hitta ett jobb där jag kan jobba 100 % för det är ju fånigt att jobba 80 % när man är fullt frisk. Allt är ju relativt, jag har ju diabetes men..ja...förutom det

Det var som när jag var liten och en läkare frågade mig om jag var frisk och svarade ja, för det var jag ju, och läkaren säger: Men du har ju diabetes! Ja jo....men det är ju liksom ingen sjukdom som gör mig sjuk.... Jag tror att jag tänkte mer på förkylning eller sådana saker.

Undrar om min man ska gå upp snart? Han har ställt klockan på 7.20 så det borde han. Tänkte åka snart nämligen och vill gärna pussa på honom innan jag går. Ja ja jag får väl gå in till honom och pussa på honom annars. 

Julkramar till alla
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar