onsdag 1 april 2009

VÅR

Äntligen äntligen!! Det är fullt av krokusar och snödroppar överallt. Det har det väl i och för sig redan varit ett tag...men men. Idag är det dessutom väldigt fint väder, undrar om det är varmt också *går och tittar på termometern* Jaa det är redan nu 5.7 plus! Gött, då lär det väl bli hyfsat varmt idag eftersom himlen för tillfället är alldeles klar, i alla fall från köksfönstret sett. Men jag ser att det blåser en del, ja ja vi får väl se. Jag tror jag ska skriva ut min ansökan och låta en kompis granska den åt mig...man ser ju oftast inte om man skrivit fel själv. Plus att det kan vara bra att få lite perspektiv på texten. 

Jag funderar på om jag ska skriva en bok...jag har länge funderat på det, men jag vet inte vad jag ska skriva om i såna fall. Nån som har några förslag? Fantasy kanske? Då kan man ju hitta på helt egna världar....eller en barnbok kanske? Tänk vad häftigt att se sitt namn som författare på en bok. Men det lär väl i och för sig inte vara så lätt att få något utgivet. Ja ja kan folk få böcker utgivna när de är 15- 16 år gamla så borde väl jag kunna också. Språket sitter ju i alla fall. (Även om det inte märks här precis)

Nu ska jag fortsätta mitt ambitiösa projekt med att lägga in alla mina böcker i datorn efter SAB- klassificering (Systemet som de arrangerar böcker efter på biblioteket) och dessutom skriva upp författare. Sedan funderar jag på att även lägga in dem i datorn i hyllordning. Eller kanske efter författare i bokstavsordning. Nej det är nog bättre i hyllordning.

Ja ja det ordnar sig nog med det

Kramar




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar