tisdag 7 april 2009

Det går inte bra att lägga in länkar i texten tydligen....eller så gör jag något fel! Jag förstår inte hur man gör...är det någon annan som vet? Jag gjorde ett test som visar hur snabbt man skriver på datorn. Det ville jag lägga ut på min sida men det var typ helt omöjligt! Förstår inte hur man gör!! Please help! 

Vilken grå och tråkig dag det är ute idag! Tråkigt! Det har ju varit så fint nu i några dagar. Det behöver i och för sig regna lite. Det är så torrt ute så det är redan eldningsförbud. Hoppas det inte är det på påskafton för vi ska nämligen på fest och då ska det visst bli påskbrasa om man får elda. Vad konstigt det är med påskbrasa förresten. Jag är van vid brasa på valborgsmässoafton! Det är helt uppenbart en grej man gör på västkusten. Har för mig att det var påskbrasa när jag bodde i Göteborg också. 

Jag bakade bröd med morot i för första gången men det blev inte bra, det blev gott men brödet plattade ut sig jättemycket i ugnen så man kunde inte skära ordentliga skivor av det. Kan bero på att det bara fick jäsa i ca 6 timmar. Det ska egentligen jäsa det dubbla, men jag trodde det skulle gå bra för när jag tog ut bunken som den jäste i så var degen nästan ända uppe till kanten. Nej godast blev det nog när jag hade valnötter och russin i. Det kan vi köpa i kväll så kan jag göra samma bröd igen!

 

2 kommentarer:

  1. Tråkigt att brödet inte blev så bra. Jag ska prova på lite nya brödrecept nu i dagarna, så uppdaterar dej senare på hur det blir..

    SvaraRadera
  2. Ang. länkning. I "redigera inlägg"/"nytt inlägg" har du en url-knapp vars ikon troligen ska föreställa en jordglob med en kedja på. Tryck på den, klistra in länken så är det klarrrtt!

    SvaraRadera