söndag 12 april 2009

Påsken

Jag har inte skrivit på länge för jag har helt enkelt inte haft tid. I torsdags så hade min man fest hemma där de spelade tv- spel. I fredags så var min mans morfar här och åt lunch, sen tog vi en härlig långpromenad i vårsolen. I går så var vi på fest hos en kompis bror. Det var väldigt trevligt, vi grillade och satt faktiskt ute och åt. Men när solen gått ner fick vi lov att dra oss in för det är inte så varmt i luften egentligen, mest varmt är det ju i solen så klart. Innan vi åt satt vi i solen och drack lite vin och öl och så där och jag lyckades faktiskt få lite färg på mig så att det fortfarande syns! 

Annars fick vi lite lätt panik igår när vi kollade när resan till Santorini ska vara helt betald och min sambo lugnt utbrister i "den ska inte vara betald förrän den 13 april så det är lugnt...." Eeee säger jag, men det är ju på måndag!!! Panik! Pengarna finns i en fond och tar en dag extra att ta ut och eftersom det är helgdagar så tar det ännu längre tid! Vad göra? Så vi ringer till Apollo och hoppas och ber att det är nån som svarar. Det är det tack och lov! Så vi förklarar situationen och den underbara människan ordnar allt så att vi kan betala senast den 16 april istället!! Tack för det!!!

Idag ska vi bara ta det lugnt och slappa. Vi kom hem igår från festen vid halv två så det blev lite sent. En eloge till taxichauffören som lyckades hitta oss förresten! Där var vi mitt ute på landet vid en mörk väg utan några egentliga riktmärken, vi hade dessutom aldrig varit där så det var ju inte så lätt att förklara för honom var vi var någonstans. Men chauffören ringde och till slut så lyckades vi guida honom rätt och få honom att stanna på rätt plats med hjälp av min mobil som vi lyste med för att få honom att se oss överhuvudtaget! Ja det var ett riktigt äventyr vill jag lova!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar