tisdag 9 mars 2010

Wohoo!

Det hundrade inlägget! Coolt!

Är trött, supertrött! Var uppe och tränade i morse kl 7! Hmm..har inte så mycket träningsvärk än.

Jag har läst så mycket bra böcker under tiden jag jobbat på Högskolebiblioteket...eller uppenbarligen inte samtidigt, men när jag inte jobbar.....

Några som är värda att nämna är
  • Slumpens bok av Åsa Lind
  • Systrar i jeans- serien (ja jag vet, fjortis! Men de är braa! )
  • Den femte systern, och Det viskande barnet av Mårten Sandén. Huvudpersonen har jämförts med en tonårig Lisbet Salander! Mycket mycket bra!
  • Har återupptäckt Katitzi- böckerna! Nostalgi!
Ska låna Gunilla Wildhs serie om Karolin också! Och....vilken var det mer jag tänkte på?........Nej jag kan inte komma på det...ooo jo, Lilla Huset på prärien- serien också!

Sen har jag tagit en massa kort på böcker som jag vill låna men som jag inte haft plats/ork att ta med hem!

Jag släpar en massa massa böcker fram och tillbaka!

Hittade två böcker idag som jag genast tog, en bok om Tove Janson som heter "Den lömska barnboksförfattaren" och en bok som heter "Ur- Pippi" som är originalmanuset till Pippi Långstrump! Coolt va? Ja ja jag vet, jag är och kommer att förbli en boknörd! Undrar bara var jag ska göra av alla mina böcker! Om jag inte fått nåt jobb när jag praktiserat färdigt på Högskolebiblioteket så ska jag verkligen ta tag i min boksituation hemma....jag behöver mer plats för mina böcker...inte för att jag vet hur men på något sätt får vi lösa det!

Vi får helt enkelt skaffa en större lägenhet!
Nej nu ska jag nog gå och sova tror jag....nej då men nästan1

Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar