söndag 17 januari 2010

Avatar

var verkligen så bra som man trodde innan! Det enda negativa var väl kanske att det kändes som att de hade lagt mer tid på specialeffekterna än på själva storyn. Det var ju lite synd att den var ganska förutsägbar, men den slutade åtminstone lyckligt så det gjorde inte så mycket. Den var så otroligt vacker gjord. Hoppas det kommer ut mer bilder på nätet från filmen för jag har det gärna som bakgrund på datorn. 

Var på "intervju" i torsdags för att träffa bibliotekschefen och det kändes som att det gick bra. De skulle ha möte på måndag och höra av sig på tisdag om de kunde erbjuda en praktikplats. Hoppas verkligen det. Så häftigt att få vara på ett bibliotek och jobba där! Det är ju faktiskt det jag har drömt om i flera år. Hoppas att de kan, som de sa, erbjuda mig en meningsfull uppgift att göra. Det är det som är villkoret att jag får en praktikplats. *HOPPAS HOPPAS HOPPAS*

Jag tycker att jag har varit mycket ambitiös och duktig hela veckan, först slipa och måla och sedan städa bort julen, stryka gardiner, sätta upp nya gardiner (uppenbarligen), bära ner till förrådet, städa hela förrådet!, Sen städa här hemma också, inklusive dammning och dammsugning. 

Nu är det så fint och nästan lite vårigt hemma. Ska väl passa på och göra en ordentlig vårstädning här framöver. 

Längtar tills vi ska åka till Paris. Har hört en massa om hur romantiskt och otroligt vackert det ska vara på våren. Vi planerar att besöka Notre Dame och att åka upp i Eiffeltornet när det är mörkt så att man kan se alla lampor. Hoppas att resan blir bra och precis så romantisk som man förväntar sig. Hoppas också att min franska räcker hyfsat! 

Nej nu ska jag gå och göra något vettigare =0)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar